söndag 22 februari 2009

Söndag

Det har kommit en del snö under natten och även under dagen. Jag skottade vid lunchtid, men det syns inte nu. Jag är en aning kinkig över detta faktum.

Ensam hemma även idag, Maken passar på att få en del gjort på jobbet under helgen. Det är i och för sig ganska skönt att få vara ensam hemma och göra vad jag vill (i det här fallet: leka med bloggen). Det finns dock en klar nackdel. När jag är ensam hemma tar det väldigt lång tid innan jag ordnar mat till mig. Det är så sjukt tråkigt att laga mat till bara mig och jag väntar in i det längsta.

På vad? Svårt att säga. Förmodligen att någon ska ringa på dörren och lämna över en kasse med god, färdiglagad mat och säga att jag ser ut att behöva det här. Jag vet, det kommer inte att hända, men jag kan väl få hoppas?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar