lördag 21 februari 2009

Lördag

Frunch på fiket och sedan en skön promenad tillbaka till huset. Underbart väder idag!

Innan dess tog vi en sväng till Erikshjälpens secondhandbutik och jag köpte - ännu - en kaffebryggare. Denna gång förälskade jag mig i en Don Pedro, mycket p g a alla barndomsminnen jag har till denna. Mamma hade en sådan när jag var lite och jag var helt fascinerad när vattnet gick upp i röret och hade med sig kaffet ner i kannan.

Det är dock inte en "riktig" Don Pedro. Det står Bodum på den så förmodligen är det en Bodum Santos. Jag blev i alla fall stormförtjust i den och betalade gladeligen 95 kronor för den. Eller rättare sagt, Maken köpte den åt mig.

I bilen därifrån frågade han mig om jag hade köpt klart alla olika sorters sätt att brygga kaffe på nu och då fick jag ju svara "ja, nu är jag nog klar". Men jag har ju kvar det ultimata - en bra espressobryggare... :)

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar