tisdag 3 februari 2009

Jo men visst.

Jag var nästan hemma. Tåget stannade i Sundbyberg och därifrån är det bara en station till Spånga, ca 5 minuter. Problemet var bara att tåget inte fortsatte. Det hade skett en olycka mellan stationerna - vilket är tråkigt - och tåget gick inte längre - vilket var minst lika tråkigt.

Jag har åkt buss. Buss 119 har en klar fördel, jag kan åka den ända till min ändhållplats. Denna buss har tyvärr också ett smärre fel. Det tar nästan 30 minuter att åka mellan Sundbyberg och min hållplats. Den stannar vid varje mjölkpall på vägen. Jag hade inte riktigt tänkt mig att vara hemma strax efter 19 när jag gick från jobbet strax efter 17...

Hur som helst, syster K ringde så jag hade det ändå ganska bra där på bussen. Bra att ha någon att prata med när det känns så där lagom trist.

2 kommentarer:

  1. Får man näsvist fråga hur det går med VV, eller går du inte varje vecka längre?

    Filmtips från någon av singelkvällarna?
    Tycker faktiskt inte det är så mycket på tv, i alla fall inte i början av veckan.

    SvaraRadera
  2. Inga filmtips ännu, jag har suttit mest vid datorn både måndag och tisdag. Jag tycker inte att det finns något bra på TV, i alla fall inget som jag är villig att utstå reklam för (undantag RAW igår på femman. Men det var inte så bra som jag hoppats). Planen är dock att se något kul i morgon. Återkommer i frågan!

    SvaraRadera