torsdag 19 februari 2009

Kulturfyran: böcker

Now we are talking! Veckans kulturfyra handlar om böcker i allmänhet och bokrean i synnerhet. Kul!
1. Vad betyder böcker för dig?
Böcker är otroligt viktigt. Både rent inlärningsmässigt men även som metod att fly från det ibland tråkiga vardagslivet. Det går dock i perioder och jag läser mer böcker på sommarhalvåret än under vintern.
2. Brukar du köpa böcker under bokrean?
Oh ja. Maken brukar försöka stoppa mig, men det är svårt. Om inte annat brukar jag på senare år ofta komma hem med kokböcker av olika slag från reabesöken.
Nu för tiden kanske jag funderar mer själv om jag verkligen kommer att läsa boken ifråga, men det är ett relativt billigt sätt att hitta nya bekantskaper i litteraturen.
3. Vilket är ditt bästa minne från bokrean alternativt har du något kul minne i samband med någon bokrea?
Jag har inga klockrena minnen från bokreor, men när jag hittade Stolthet och fördom och Emma i ett paket för en massa år sedan, då var jag lycklig.
4. Vilken är den i särklass allra allra viktigaste boken för dig?
Jag väljer att se på denna fråga som rent skönlitterära böcker. Den bok jag uppskattar mest och läst flest gånger är Stolthet och fördom, jag tröttnar aldrig på den.


20/2-09: Jag har lagt till en länk till originaltexten nu.

2 kommentarer:

  1. Vad får du kulturfyran ifrån? Är det något man brukar använda på bloggar?
    Krya på dig! Mot halsont är väl glass bra...

    SvaraRadera
  2. Oh, jag har glömt att länka den här gången. Finns på Kulturbloggen och jag lägger till länken till inlägget.

    SvaraRadera