måndag 9 februari 2009

Filmkvällen

Jag såg en film igår som jag inte sett förut, men hört från J1 att det var en kul film. Return of the Killer Tomatoes. Hon hade rätt, det var en mycket underhållande film. Förutom de två gånger filmtittandet avbröts av en kräkande baby (underligt nog fortfarande ganska söt) satt jag klistrad vid TV:n.

En ganska tidig roll för George Clooney. Och han hade ganska långt, mörkt hår! Lite underligt att se faktiskt.

Men som jag sa här ovan var filmen underhållande. Vad den handlar om? Först och främst är detta tydligen en uppföljare till megasuccén Attack of the Killer Tomatoes från 1978. Människorna är nu livrädda för tomater och tomatsåsen i pizzan har bytts ut mot alla möjliga skumma fyllningar.

En galen vetenskapsman, spelad av pappa Adams*, har kommit på ett sätt att förvandla bifftomater till biffiga soldater med hjälp av musik. Nu ska mänskligheten (och den söta "flickvännen") räddas.

*Hello typecasting!

2 kommentarer:

  1. Låter helcrazy... Funkar kanske bäst om man ser filmen berusad?

    SvaraRadera
  2. Det underlättar nog. Jag var dock spiknykter, om än lite sockerchockad efter 1½ kanelbulle. :)

    Allvarligt, det var en upplevelse. Testa!

    SvaraRadera