söndag 15 februari 2009

Kort och koncist.

Jag märker själv att jag befinner mig mer sällan här nu. Det är något som hänt som är lite mer omvälvande, även om vi alla försöker att bete oss som vanligt.

Svärmor har varit sjuk till och från sedan i höstas, utan att läkarna egentligen kunnat hittat något speciellt fel. Det har de, tyvärr, gjort nu. Sedan i fredags är hon inlagd på Radiumhemmet och ska genomgå en kraftig dos av både strålning och tabletter för att krympa en tumör i lungan som inte går att operera.

Det här är något som är otroligt omtumlande för hela familjen och fortfarande svårt att förstå. Personer i min släkt har tidigare haft bröstcancer och överlevt, med operation och strålning. Cancer kan botas. Punkt. Jag har sett det ske tidigare och därför är jag också fortfarande mycket positiv till hela behandlingen. Det är inget snack om att hon ska klara sig genom det här.

Men, jag kommer att skriva mindre. Jag tror det i alla fall. Just nu är det inte lika roligt. Men jag stannar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar