onsdag 18 februari 2009

Vår!

Idag var det nog första gången som jag hade vårkänslor på allvar. Solen lyste och himlen var oskyldigt blå... Nu kom jag bort från ämnet en aning. Skönt var det i alla fall. Jag bestämde mig för att gå från jobbet tidigt och gick istället på stan med J & lilla T. Lite fönstershoppning och årets - hittills - godaste semla på Vete-Katten. Underbar!

Det är en bra dag av flera anledningar. Svärmor blev hemskickad idag och ska fortsätta behandlingen hemma istället. Tydligen ansåg de att hon var frisk nog att göra det och det låter ju bra!

Det finns bara en liten droppe malört i mitt juiceglas. Jag är förkyld. Mer än igår, mindre än (förmodligen) i morgon. Jag spenderade närmare 400 kronor på Apoteket, det blev nässpray och Kan Jang. Dessutom skaffade jag ett par paket Panodil. I morgon arbetar jag hemma och då ska jag kurera mig!

2 kommentarer:

  1. Du är som jag då, går loss och tokshoppar på Apoteket... Vardagens nöje!? Men hjälper det då... hur går det med förkylningen?

    Semlor verkar jättefestligt att äta, men jag gillar dem inte :(
    Finns tillräckligt av andra godsaker som jag gillar dock! När min syster fick gräddgrejer när vi var små fick jag en vaniljbulle eller chokladkaka och var fullt nöjd!

    SvaraRadera
  2. Åh, semlor som är så gott! Det är dock samma sak med semlor som med våfflor. Äter jag för många blir jag bara trött på dem. Men så där två stycken per år är lagom.

    Jag har precis börjat med min förkylningskur. Kan Jang och C-vitamin. Förkylningen lever och har hälsan, dock. Trött är jag också.

    SvaraRadera