torsdag 5 februari 2009

Torsdagen

Försening med pendeln i morse. Försening med pendeln i kväll när jag skulle hem. Är det någon som inte har hajat att det finns snö i Stockholm för tillfället?

Jag förstår inte. Det är inte som om det är en meter snö som lamstår gator och torg, samtidigt som stadens alla barn jublar eftersom skolan inte kan öppna. Det ligger ett pudertäcke av vitt på marken och tågen stannar. Och är det inte tågen som inte pallar kylan är det tillbehören. En bom gick inte ner i morse. Borde man inte vara *lite* mer förberedd på snö och kyla i en stad i ett land så pass norrut? Det var inte heller så att det var sensationellt kallt, max -2.

Så där, nu har jag fått avreagera mig en aning. Skönt.

Fredag i morgon, det har gått fort. Snart är Maken hemma igen och förhoppningsvis kommer han att arbeta lite kortare arbetsdagar. Ett tag framåt i alla fall. Det har varit mycket för den stackaren ett tag nu.

Det bästa med hans resor - förutom att han kommer hem förstås - är att det ofta inkluderar tax free-varor. Denna gång har han utlovat Cinnamon mints och kaffebönor från Starbucks, jag hoppas att han lyckats komma ur det där industriområdet han befann sig i och shoppat till mig.

I morgon är det dags för veckans dos av badminton. Kul! Jag vet inte riktigt vad som är roligast, spela badminton eller att vi sedan ska åka till A1 och äta fullkornsvåfflor. Eller var det graham? Minns inte riktigt, men nyttigt lät det. :)

För övrigt skulle jag verkligen vilja skriva ner en elevs skarpsinniga analys av Stolthet och fördom, men jag gör inte det. Inget elevsnack här inte! Men ojojoj...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar