fredag 1 mars 2013

Kladdkaka med mandelmjöl.

Vi ska bort ikväll. Svärfar har fyllt år och han ska ha gäster. Han bad mig laga middag och mycket riktigt Jeane, det blir Boeuf Bourguignon.

Tänkte göra mig till och göra en kladdkaka till kaffet, men det slog mig att en av gästerna är glutenintolerant. När jag kollade i skafferiet hittade jag mandelmjöl och bestämde mig för att googla runt efter ett bra recept.

Hittade ett här. Mycket gott på den sidan!

Receptet är så här:




Jag blandade i chokladknappar också. Glömde saltet, men smeten smakade gudomligt ändå.

Edit (ett par dagar senare): Jooo, den var riktigt mumsig. Den kommer lätt att göras igen här hemma. Yummy!

2 kommentarer:

  1. Jag ääääääälskar Buef!!!
    Och med kladdkaka efteråt kan det inte annat än att bli en fantastisk måltid. Ha det så trevligt ikväll!

    SvaraRadera
  2. Mums, jag måste börja samla in glutrnfria recept, lillebror har just fått konstaterad intolerans & jag ska ta prover på måndag :/ Då är det bra att fylla kokboken med nya goda alternativ.

    SvaraRadera