onsdag 18 februari 2009

Tangentbordet från helvetet...

Mitt tangentbord har fått en knäpp. Jag bytte batterier på det och sedan gick det inte att skriva på det. Tecknen hade bytt plats och allt var bara helt fel. Jag trodde att det hade blivit installerat på engelskt eller amerikanskt tangentbord, men det står fortfarande som svenskt. Sedan tänkte jag att det kanske blir bättre om jag startar om datorn så jag gjorde det. Bra tänkt. Verkligen.

Jag har lösenordsskyddad inloggning på min dator. Tangentbordet fungerar fortfarande inte. Nu kommer jag alltså inte heller in på min dator. Det här suger!

Efter ett tag ringde jag Maken och beklagade mig. När han skrattat klart (!) tyckte han att detta var ett lysande tillfälle för mig att gå ner till soffan och göra något annat ett tag. Det var den hjälpen jag fick av honom.

Det slog mig dock att jag kunde låna hans dator så nu sitter jag här vid en något annorlunda dator (Vista är ganska skumt att arbeta i) och skriver ett par inlägg. Hade jag nu bara haft mina bokmärken samlade på den här datorn också hade jag varit lycklig.

Men tangentbordet? Inte en aning. Det har varit skumt sedan jag skaffade det, men det har åtminstone alltid haft tangenterna på rätt ställe. Nu är jag bara kinkig. Dessutom känner jag mig en smula febrig och har ont i halsen. Inte rätt dag för datortjafs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar