måndag 30 april 2012

Valborgsmässoafton

Det blir nog ingen brasa för oss i år. Både jag och Maken tog ett glas vin till middagen (stekt köttfärs och en burk Creme Bonjour Karljohansvamp + ris och majs. Enkelt och tokgott. Allt behöver inte vara hemgjort från grunden) så all bilkörning är verboten. I o f s är det en granne ett par gator ner som bestämt sig för att elda i trädgården idag. Shit, så förvånad hen skulle bli om vi dök upp och sjöng Vintern rasat... :)

Idag har vi också varit produktiva, tycker jag. Jag rensade i rabatten - även om jag är långt ifrån klar - medan Maken rensade mellan plattorna på altanen. Vid lunchtid åkte vi för att lämna tillbaka kompostkvarnen på Bauhaus, därefter åkte vi till öppna förskolan. Maken har aldrig varit där, så det var ett lysande tillfälle att bättra på statistiken, tyckte vi. Sammanlagt var det hela tre barn där idag, det märktes att det var en klämdag.

När vi kom hem igen väntade en av våra bästa vänner på oss. Han var i krokarna och då passade han på att ta en snabbfika med oss. Kul!

Jag åkte till affären för att handla en del basvaror. I morse gjorde vi slut på det sista smöret och brödet, så det var bara att handla nytt.

Så där, det var vår dag. Tänk, för ett år sedan var vi i Taipei och hade precis fått hand om Pusselbitarna. Nu är vi hemma och det känns som om vi alltid varit tillsammans. :)

I morgon ska jag åka till Plantagen för att handla lite (OK då, ganska mycket) jord till rabatterna och kanske även lite fröer och en eller annan tomatplanta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar