måndag 16 april 2012

Slutet av helgen - Början av veckan...

Ett par timmar på Polismuseet, lunch på Etnografiska och sedan årets första grillning hemma. En ganska perfekt dag, om ni frågar mig.

Barndelen på Polismuseet var perfekt för pojkarna. De andra utställningarna var inte anpassade för barn, mycket våld, misshandel o s v, så vi var inte där så länge efter att ha gått ut från barnavdelningen. Det visade sig även att när barnen gick ner före oss, passade de på att ta ett varv till på bland småbilar, motorcyklar och passexpedition.

Vi var inte ensamma om idén att äta lunch på Matmekka inne på Etnografiska museet, men vi fick ett stort bord där alla fick plats - vi och Pusselbitarna, J&M med barnen. Ett enormt sällskap på nio personer.

När vi kom ut var det bra väder och vi enades om att åka ut till oss, grilla och låta barnen leka ett tag till. Det blev hemmagjorda hamburgare, halloumi och sallad. Till efterrätt gjorde jag en kladdkaka också, och skickade iväg Maken att köpa lite grädde.

Det blev senare än vanligt för en söndag, Pusselbitarna var inte i säng förrän efter nio, och de var ganska trötta i morse. P1, som brukar vakna när Maken går upp, sov till klockan ringde för mig tio i sju. P2, som verkligen inte brukar sova på min arm utan gå upp och leka när Maken går till jobbet, sov och snusade fram till tio över sju. Då var jag tvungen att få upp honom för att få på sig kläder och äta frukost innan det var dags att gå till förskolan. Tur att vi bor så nära... :)

Idag ska vi åka in till öppna förskolan en sväng. Sedan ska jag testa min syn och se mig om efter snygga bågar. Svägerskan kommer och hjälper mig med barnen under tiden. Skönt! Efter det hoppas jag verkligen att vi får skjuts hem med Maken.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar