tisdag 1 maj 2012

Aj då...

Den största pusselbiten, a.k.a. P1, börjar fotbollslekknatteskola i morgon. Jag har inte förberett med skor, shorts och sådant. Oops... Undrar om Maken hinner hem innan träningen så vi kan stressåka till Vällingby för att testa ut allt...? Han ska tydligen få "en egen Adidaströja, vattenflaska och en Adidasfotboll". OK, då fattas bara resten... :)


Jag frågade P1 om han kunde tänka sig att spela fotboll och visst, det kunde han. När jag sa att det var med andra barn "på riktigt" var hans enda respons - Jag springer väldigt fort. Ja men då så. Barn med ego är bra. 


Men allvarligt - behöver de ha fotbollsskor och -shorts första gången?

4 kommentarer:

  1. nej det behöver de inte, gympaskor och mjuka byxor alternativt shorts långkalsonger under blir jättebra. Och det är inte ens säkert att de får ha fotbollsskor, beror ju på vilken sorts plan de spelar på och hur tränarna resonerar. en del tänker att barn inte ska ha dobbar för att de kan fastna och skada sig osv.

    hoppas han gillar det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Puh, jag tänkte att det kunde funka. Tack!

      Radera
  2. Åh, vad kul, passa på att fota när alla springer i grupp efter bollen, så sött!

    SvaraRadera