fredag 6 april 2012

Skräckblandad förtjusning. Eller bara skräck.

Idag mötte vi mamma i hemmastan och sedan åkte jag och hon ut för att handla mat och resten av familjen åkte hem så länge.

På vägen hem skulle jag köra mammas bil. Liten. Manuell växel. Vår bil är a) rätt rymlig i förarsätet och b) automatväxlad. Panik. Jag insåg att min instinkt för manuell växling blivit mycket dålig det senaste året.

Jag startade bilen medan jag höll nere... bromspedalen. Vilket hopp bilen gjorde... Mamma såg lite skeptisk ut, men gav mig en chans till. Som tur var funkade resten av bilturen. Jag kunde dra bak sätet en del, men det kändes ändå som om jag hade knäna någonstans i närheten av öronen..

Nu är det sent och det är verkligen dags att sova. Ses i morgon!



4 kommentarer:

  1. Och så får man tjuvstopp hela tiden, typ vid övergångsställen och sånt coolt ;-)

    SvaraRadera
  2. Man vänjer sig fort vid sen egen bil.

    SvaraRadera
  3. Gissa om jag tokgasade med kopplingen nere vid alla sådana tillfällen...? :-)

    SvaraRadera
  4. Ja, jag blev van vid automat läskigt fort.

    SvaraRadera