måndag 2 april 2012

Rent rum och påskpynt


Först och främst - kylan i förmiddags. Jag tog på Pusselbitarna overallerna i morse när vi gick till förskolan. Inte en chans att jag skulle låta dem gå utanför dörren med något mindre varmt. (När jag skriver det här så snöar det igen för övrigt. Kul vår...)


Bilden på rutschkanan blev ganska snygg faktiskt:


När Pusselbitarna kom hem till sitt lekrum i lördags var det full rulle. I söndags morse såg det ut som ett åsknedslag varit framme. Leksaker överallt, även sådana saker som vi ställt undan i deras garderober var framme och ute på golvet.

Nu hade jag dock ett ganska bra incitament för att det skulle bli rent. När rummet var städat skulle de få spela x-box på första gången på över en vecka. Swisch sa det och det var i alla fall hyfsat städat:


Mitt skyldiga samvete just nu är det där dockskåpet. Jag ska börja kolla in Tradera på allvar så de kan få lite möbler till det. Kanske fixa lite gardiner och sådant också...

P1 påskpysslade idag och resultatet blev en stor, blå... kyckling, typ. Limmet var inte helt torkat när jag fick ta hand om varelsen, så jag lyckades att limma fast den i en av pojkarnas mössor som låg kvar i vagnen. Olycksfall i arbetet, antar jag. :)

I morgon ska P2 pyssla och jag bävar redan för vad det kommer att bli.


Mahnamahna dududududu...

1 kommentar: