fredag 6 april 2012

Långfredagen

Påskris - med snö som extradekoration
Och det stämmer verkligen. Det dåliga vädret är förmodligen anledningen till att jag haft noll och intet täckning här hos mamma idag. Har försökt kolla mail och bloggar hela dagen, men inte lyckats förrän nu på kvällen. Vid sådana tillfällen längtar jag verkligen hem till "civilisationen". Maken menar att det är ett tydligt tecken på att jag är beroende, och det stämmer ju. :)

Pusselbitarna trivs verkligen här. Det enda de tycker är trist just nu är att de inte fått gå ut så mycket idag. I synnerhet när Mormor inte har så många TV-kanaler... Lose-lose, liksom.
P1 leker med bilar

De vaknar tidigt på mornarna här, precis som hemma. Skillnaderna är att Mormor *också* är vaken (för det mesta) och roar dem ett tag så jag och Maken kan ta lite sovmorgon. Pojkarna är också oftast på bra humör på mornarna, så de springer inte runt så mycket då. Jag tror dock inte att det var meningen att pojkarna skulle komma upp till mig i morse, kl halv nio, och meddela att de fått godis av Mormor... :)
P2 är nöjd med att han lyckats få i
så många legogubbar i båten...

I morgon blir det påsklunch med hela La familia. Roligt! Jag saknar alla mina fina släktingar på den här sidan av Sverige. Och let's face it, så gott som alla mina släktingar bor här. Pojkarna kommer också att få leka med kusiner - och kusinbarn, något som de längtat efter. Jag tror att de var besvikna på att yngsta kusinerna inte fanns på plats här när vi kom igår. :)




1 kommentar: