söndag 29 april 2012

Söndag i trädgården

Oj. En hel dag utan tillgång till telefonen. Jag är imponerad av mig själv. Nåja, anledningen är i första hand att P2 behövde någonting att göra när han satt på pottan - för att inte tänka på att han satt på pottan. :) Jag kan meddela att han faktiskt varit utan blöja en hel dag idag - första någonsin - och dessutom lyckats kissa på pottan.

Planen var att fixa i trädgården idag och få besök. Tyvärr blev inte det planerade besöket av (Nästa gång, Jenny!), men vi har ordnat mycket i trädgården.

Jag har funderat på att skaffa en kompostkvarn för att få bort alla grenar i trädgården som jag klippt ner och idag gjorde jag slag i saken och hyrde en på Bauhaus. Rätt OK pris, 245 kr för en dag. Lite för grova bitar för min smak dock, så det blir inte en sådan jag skaffar. Det var dock väldigt smidigt att bara göra flis av alla grenar och småträd jag tagit bort. Det var dessutom rätt kul, jag höll på till halv sex och ville knappt gå in. :)

När det första besöket inte blev av ringde Maken till Svärfar och han kom förbi en sväng och hade med korv och hamburgare till lunch, gott! Ett skönt avbrott i trädgårdsarbetet också.

Nu sitter vi i vardagsrummet. Jag och Maken med var sitt glas rosé och Pusselbitarna med iPhone & iPad. Alla är trötta och vi funderar på vad det kan blir för middag. Min tanke är: så enkel som möjligt.

I morgon funderar vi på att åka in till öppna förskolan allihop. Vet dock inte om det är öppet i morgon, det är ju Valborg. Får höra av mig till mina källor senare i kväll och kolla... Eller så kan mina källor skicka mig ett mail/sms och berätta om ni tror det är öppet eller inte. :)

3 kommentarer:

  1. Det hade nog varit en jättebra dag för trädgårdshäng etc. Attans! Men det blir snart - det är ju också början på (värme)säsongen...
    Men så mycket du hann med i alla fall!

    Vi får se vad som kommer först, mötas i stan eller i förorten ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi märker vilket det blir. One way - or another. :) Ska i o f s in till söder i morgon tror jag, men det blir nog inte mycket tid över till att ses då.

      Radera
  2. duktigt att vara utan telefonen ;)

    SvaraRadera