lördag 1 oktober 2011

Trött men nöjd...

...vi har nämligen hunnit med allt som vi tänkte idag. 

  • Skänkt 4 säckar kläder och skor till Erikshjälpen? Check.
  • Ätit (sen) lunch. Check. Max. Barnen är lite väl indoktrinerade på McD fortfarande, vi försöker begränsa och variera.
  • Klippt barnen? Check. De är nu båda mycket korthåriga och dessutom lite lätt blåtonade i luggen. Note to self: Det syns verkligen inte i deras hår, om man inte vet om att det ska finnas där. Ska försöka promota färgerna orange, rött och rosa till nästa klippning...
  • Kollat in vad man kan köpa på BR för presentkortet vi har? Check. Det visade sig att det fanns ganska många saker att köpa. P2 fastnade t ex för en knallrosa lära gå-vagn. Jag har inga problem med att den var rosa, däremot tyckte jag att det var onödigt med en lära gå-vagn till ett barn som springer vart han än ska... :)
  • Fikat jättegod latte på Café Riello? Check. 
  • Kollat på Polarn o Pyret medan de andra satt och fikade klart? Check. Jag träffade på en otroligt trevlig tjej som hjälpte mig med vad som behövs till pojkarna. Tydligen är det skaljacka och -byxor vi ska skaffa. Fleecejacka och dito byxor är också bra. Eftersom pojkarna är ganska varma av sig kan de ha de här kläderna en bit in i vintern. Det fanns riktigt snygga sådana på Po.P. - som av en slump. :)
Dessutom har vi handlat middagsmat och lördagsgodis. Det blir Flygande Jakob ikväll - hallå 80-tal! Eller snarare sent 70-tal, tydligen publicerades receptet första gången 1976. :)

Allt det här och fint väder därtill! Man vill ju bara gå ut. Jag hoppas att ni har en bra helg också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar