onsdag 19 oktober 2011

Lyckad sångstund...

...och lite annat också förstås. Men först och främst: Idag var första gången som båda pusselbitarna var med på hela sångstunden och inte sprang omkring, lekte eller var allmänt störiga för de andra barnen. I synnerhet P2 verkar ha blivit hemskt intresserad av både sång och musik under veckan. Kul!

Jag har glömt att skriva om att vår socialsekreterare var här förra veckan för det sista besöket. Vi ska skicka in den andra uppföljningsrapporten nu i dagarna och i och med det avslutas vår kontakt med henne. Vi blev lite gråtmilda alla tre när vi kom på det, tror jag. Otroligt gullig kvinna! Precis som vid första träffen så visade sig Pusselbitarna från sin allra soligaste sida och charmade sockorna av henne.

Jag har dessutom tagit itu med min lärarlegitimation som blivit sorgligt eftersatt. Från början trodde jag att jag hade mitt anställningsbevis från gamla skolan lätt tillgängligt, men så verkar inte vara fallet. Nu har jag tagit mig i kragen (snarare: Maken tog mig i kragen - som vanligt) och ringt upp skolan för att få ett nytt. Mer oserviceminded person än hen som jag pratade med får man leta efter. Samma sak gällde när jag jobbade där, men jag hade väl förträngt det... Nu ska jag få hem intyget snart och sedan är det bara att skicka in det till Skolverket. Tydligen har inte utskicken av legitimationerna kommit igång ännu (*surprise*) men det ska snart vara på G.

Nu längtar jag tills den nya iPhonen släpps. Batteriet på den här börjar driva mig lätt till vansinne.

I morgon ska jag träffa A1 på tu man hand för första gången sedan barnen kom. Hon har tydligen planerat hela träffen så det är bara att dyka upp och följa med. Nice! Det blir ett par timmar på Spira först och en liten sväng på stan innan det är dags att träffa henne. sedan lämnar vi barnen till Maken och sticker till söder.

2 kommentarer:

  1. En väntetid på cirka 4-5 månader för legitimationen kan man vänta sig, sa Skolverket i somras. Mitt har inte dykt upp än och jag skickade in i augusti....men den som väntar på något gott! (hahahaha!;))

    SvaraRadera
  2. Jo, det verkar ta lite tid. Ingen större överraskning där. :)

    SvaraRadera