lördag 29 oktober 2011

Lördag

Förbereder köttfärslimpa med trattkantareller och förbaskat god sås (om jag får säga det själv). Tänkte ha potatis till, men kom på för sent att vi inte har det hemma. Det blir ris till.

I förmiddags var jag ute och hjälpte till på den gemensamma städningen. Maken var inne och tog hand om barnen. P1 har varit helt under isen idag och lillebror är på gång med sin förkylning också.

Jag ville åka ut lite efter städningen och vi kom så långt som till bilen. Väl där slocknade P1 snabbt och jag tvingades inse att vi nog inte skulle komma ut så långt idag. Vi kom till McDonald's.

P1 har legat på soffan sedan vi kom hem. Jag har lagat mat och spelat Wordfeud. Det förstnämnda har varit mer lyckat, om man säger så... Mitt mål med kvällen är att i alla fall spöa Maken. :)

Ikväll börjar säsong två av Downton Abbey. Jag missade sista avsnittet av förra säsongen dock. Typiskt.

Såg att The Arks avskedskonsert ligger på Sveriges radio. Lyssna gärna - den var helt underbar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar