tisdag 18 oktober 2011

Höst. Grått. Ösregn. Blåst. Tjoho...

Jomenvisst. Ösregn och blåst i eftermiddags när jag skulle åka iväg på första mötet med samtalsgruppen. Lägg på det att båda Pusselbitarna varit lite sega och gnälliga idag och skulle för första gången passas av någon annan än mig eller Maken. Visserligen Farfar, men i alla fall. Det gick i alla fall bra.

Det var bra med samtalsgruppen. Hemvägen var dock mindre lyckad. Det var strömavbrott någonstans söder om stan och detta förde med sig att ett gäng av mina tåg ställdes in. När jag ringt Maken och meddelat detta hann jag se att det var 20% batteri kvar på telefonen. Sedan dog den. Ingen telefon och därmed inget att roa sig med under väntan. Annars hade jag haft ett lysande tillfälle till lite Wordfeud, men icke. Hittade ingen taxi heller. Gruppmötet var slut kl 18. Jag var hemma vid 20. Två timmar att ta sig från Södra station och hem. Vilken tur att priset på månadskortet höjdes nu i höstas när tågen är så pålitliga... Not.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar