torsdag 20 oktober 2011

Lugn dag slutar med stress...

Jag har aldrig sett så många barn på Spira som jag gjorde idag. Snudd på fullt hus, tror jag. Många var kvar på sångstunden också. Kul! Jag blev presenterad för ett par mammor som bor i närheten av mig, bra att veta och att knyta kontakter.

Pojkarna var aktiva sångare idag också under sångstunden. Skönt att det verkar hålla i sig.

Efter förskolan åkte jag och pojkarna in till stan innan vi skulle träffa A1. P2 somnade och då tänkte jag att P1 kunde få välja en present att köpa till Lillebror inför söndagen. Tji fick jag. Alla förslag förkastades. Det kan ev ha något att göra med att han är lite ego och inte vill att Lillebror ska få något, men jag vet inte... Det enda han kunde tänka sig var en Etch-a-sketch - om han också fick en. Jag sa att vi skulle fundera på det. Vi får se vad som händer i morgon på den fronten.

Jag funderar på en present till P1. Han gillar vår iPad så mycket och jag såg att Barnens hus hade en lekvariant på den. Får se hur den verkar. Kanske att de får varsin, det kan vara bra att ha i bilen under längre bilresor och sådant.

På eftermiddagen träffade jag A1 för lite me-time - eller snarare us-time. Tror inte att jag träffat henne på tumanhand sedan barnen kom, så det var på tiden. God sushi och trevligt besök på Urban deli - som för övrigt ligger mitt emot Spira, så jag har varit där två gånger i dag. Låt mig även säga att det var en mycket trevlig affär och att kolan som fanns bredvid kassan var gudomligt god - kaffe, havssalt och salt lakrits i synnerhet. Testa den om du är i krokarna!

SL har ju gått ut med att pendeltågen på min linje inte går efter kl 20 i kväll. Tja, det var en sanning med modifikation. Det går inga tåg från Södra station efter 19.22 ikväll visade det sig. Jag tror aldrig att jag gått så fort från Skrapan förut. Skulle meddela Maken att jag var på väg hem men givetvis dog telefonen. Igen. Så där avslutades min kväll med stress. Men hem kom jag och sedan blev det nattning.

Maken hade migrän och då tog jag ensamnattning. P1 somnar riktigt fort nu för tiden och sedan blev det sövande av P2. Som inte alls är trött. Han vill prata och lyssna på Mamma Mu. Och prata. Och klias. och... Ja, till slut slocknade han också.

Nu har jag suttit och läst tidningar och läst in mig på nyheter. Khaddafi/Khaddaffi/Gaddaffi är tydligen död. Och Sarkozy fick en dotter igår. I Expressen läste jag för övrigt veckans mest onödiga mening:
Bara en av dem kunde dock närvara vid födseln då Sarkozy satt i tyskt krismöte. 
Hmm.. undrar vem av dem...?

I morgon är det fredag och det är skönt. Det kanske blir en busstur med barnen till Bromma Blocks. Eller så är vi hemma och i närområdet. Vi får se. Nu ska jag i alla fall gå och lägga mig. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar