tisdag 11 oktober 2011

Kalabalik

Idag har de varit sjukt stissiga och konfliktsökande, de små liven. Kanske en reaktion på att besökarna från västkusten åkt hem, kanske en reaktion på att Maken är hemma igen, vem vet. Det var i alla fall fullt pådrag idag. Skrik och tjafs när vi var nere i centrum för att äta lunch, skrik och tjafs när P1 inte ville gå en liten omväg när vi skulle gå hem för att P2 skulle hinna somna, skrik och tjafs när vi kom hem. Sedan helt plötsligt avstannade allt sådant för att återupptas när Maken kom hem. Hoppas att det blir en lugnare dag i morgon...

I morgon ja. Då kommer vår socialsekreterare hit för ett andra besök inför den andra rapporten. Ikväll har det städats en del mellan Wordfeud-matcherna. Det blev ingen tid för Barn till varje pris?-avsnittet ikväll. I morgon ska jag se det. Tydligen handlar det om val denna gång. Jag har inte kollat på TV3:s serie ännu, men kan tänka mig att de har en något lättare approach till ämnet. Men som sagt, det är mina fördomar om kanalen i fråga, har inte sett det.

Jag tänkte ta en sväng in till Spira i morgon, men funderar på hur vi ska hinna om vi ska vara hemma i god tid till besöket. Det är inte det lättaste att få ut barnen på morgonen/förmiddagen om man säger så... Jag har förvarnat dem om att vi sa åka in direkt efter frukost i morgon, får se hur det går. Kvart i fyra i morgon eftermiddag är hon här. Måste nog åka in ändå, dags att skriva upp sig till fotograferingen.

Idag fick vi kopior på folkbokföringen. Pojkarna är verkligen våra. I morgon skickar vi in papper för officiell namnändring. *yay*

Nu: Sova. Trött som en vet-inte-vad.

2 kommentarer:

  1. Grattis till att pojkarna är era även i folkbokföringen.

    SvaraRadera
  2. Tack. :) Ett stort steg framåt.

    SvaraRadera