fredag 14 oktober 2011

Ojsan.

Jag passerade 3000 inlägg i farten känns det som. Nu när jag bytt tillbaka till min gamla layout ser siffrorna ut lite mer som jag är van vid. Inga mer 300-400 sidvyer/dag om man säger så... Skönt också att trafikkällorna visar andra adresser än min egen också. Lite barnsjukdomar kanske, och jag ser fram emot tills när det går att använda den nya layouten igen.

En dag i Bromma kan gå fort. Vi tog bussen dit, hur smidigt som helst. Lite lek och tittande i leksaksbutiken, lite lunch och slutligen lite mer tittande i leksaksbutiken. Där inköptes Pusselbitarnas första julkalendrar, LEGO-varianten. Nu gäller det bara att lyckas förklara att de inte ska öppnas förrän första december... Det är ju en evighet dit. I synnerhet om man som jag har Bergelins kalender i köket att pricka av dagar på. Där finns nämligen även månaden Mörv med. Det verkar vara en extra trist månad. Full med romerska gudanamn och självinsiktsövningar. Scary...

Idag när vi kom hem fanns det ett stort paket till mig i brevlådan. Innehållet var dock inte till mig utan till en liten sötnos som fyller år nästa helg - P2 blir tre år. Barnet i fråga sov just då, men P1 ver med vid öppnandet och var gruvligt besviken över att *alla* paket var till Lillebror. Det fanns dock något till honom också, vi får se om han får vänta ända tills nästa helg innan han får det.

Ikväll blir det lax till middag och jag bävar redan nu för barnens reaktion. De har i o f s redan ätit lax en gång idag, men då den råa varianten a la sushi. Har vi riktig tur lyckas vi även träffa in ett besök av glassbilen...

I morgon blir det Barnmässa tillsammans med J. 09.30 ska vi ses vid Älvsjö station. Favorit i repris, men det här blir ju första gången när jag faktiskt har barn hemma att handla till. Kul!

Visst katten, vi måste ju åka iväg och förbereda presenterna som vi ska köpa till P2 också. Nån eftermiddag/kväll till veckan, antar jag.

Ha en underbar helg, allihop! Det har vi förtjänat!

3 kommentarer:

  1. Tycker denna utformning av bloggen känns som hemma!:)

    SvaraRadera
  2. Åh vad kul med lego, jag längtar tills jag också har barn att bygga lego med :)

    SvaraRadera
  3. P: Jo, jag trivs med den här sidan också. :)

    Sara: Det är riktigt kul. Just nu är dock barnen i olika faser. P1 gillar att bygga, P2 gillar att rasera. Inte alltid som de två går ihop... :)

    SvaraRadera