måndag 31 oktober 2011

Måndagen

Jag börjar blir förkyld på allvar. I natt hade jag ont i halsen och idag har jag varit allmänt snorig. Dessutom börjar jag frysa. Tjoho...

Förutom detta har det varit en skum dag. Allt gick bra på förskolan idag, förutom det faktum att pojkarna är lite väl aktiva i början när det kommer dit.

På vägen hem somnade båda pojkarna så jag tänkte att det vore bra att få skjuts hem med Maken. Det skulle ta lite tid, så jag tänkte passa på att fika. Väl på caféet upptäcker jag att P2:s ena stövel försvunnit på vägen. Jag har alltså lyckats söla bort min sons stövel, under en promenad och en tunnelbanefärd...

Vi kom hem sent, så efter en snabb middag var det dags att gå upp och förbereda nattning. Än så länge sover de gott, förutom några hostningar. Jag hoppas att P1 lyckas sova  i sin egen säng i natt. De senaste två nätterna har han kommit in till oss vid 22-tiden och inte velat gå tillbaka till sin egen säng. Eftersom han inte alltid är torr om nätterna har jag sovit ganska oroligt dessa nätter och vaknat till då och då för att kolla om han fortfarande är torr. Inte helt bra nattsömn...

Min stötesten idag är min nya telefon. Nej då, jag är inte missnöjd med den. Jag kan inte vara missnöjd med NÅGOT JAG INTE FÅTT ÄNNU! Om jag är upprörd? Vad får er att tro något sådant? Om jag hade gått in i affären i fredags hade jag haft den i flera dagar nu. Istället var jag dum nog att tro att förhandsbokning innebar att jag skulle ha telefonen hyfsat snabbt. Jag vet inte hur det ser ut i Telias butiker just nu, om de finns tillgängliga eller inte, men jag är sjukt frestad att bryta avtalet och skaffa en "live" i en Teliabutik istället...

I morgon ska jag nog ta det ganska lugnt. Om förkylningen bryter ut på allvar kommer jag att vara ganska däckad och då undrar jag hur barnen kommer att bete sig i morgon.

4 kommentarer:

  1. Jag har också provat att förhandsboka mobiler, det funka Inte har jag lärt mig.


    Ha det bra och hoppas att din nya mobil kommer snart.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du blir frisk snabbt från förkylningen. Så tråkigt att snörvla.

    SvaraRadera
  3. Hej.

    Jag heter Thomas och arbetar på Telias kundservice.

    Om du fortfarande inte hört någonting kring din beställning så får du gärna kontaka oss genom länken nedan så kan vi kika vad som händer med din beställning.

    http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515

    Med vänliga hälsningar
    Thomas Lindmark
    Telia Kundservice

    SvaraRadera
  4. Skönt nog så har telefonen kommit nu. Tyvärr även förkylningen, så jag blandar telefonlycka med snuva... :)

    SvaraRadera