fredag 28 oktober 2011

Fredagen i stort

Idag åkte jag och pojkarna till Bromma Blocks. Dels behövde de gummistövlar och vinterkängor och dels var det skönt att komma ut lite även idag. Det blev sushi till lunch och sedan springande runt-runt-runt på övervåningen medan jag försökte få dem att låta bli. Jag vill inte vara den där mamman som låter barnen springa amok medan jag gör något annat.


Det blev ett par vinterkängor till P1 också. Vi gick till Stadium och där hittade jag ett par som han gillade. P2 skulle också få ett par sådana, men han ville inte prova. Vi ger det ett par dagar, snart kommer han att vilja ha ett par likadana som sin bror... :)

P1 ja... Han är mycket medveten om vad han vill ha på sig. Han valde fleecejacka häromveckan och idag fick han prova nya jackan som jag hittade på rea på Smallkids. Jag köpte en svart till P1 och en grön till P2 för att de inte skulle se identiska ut. P2 vill nu inte ha grön längre, så jag ska försöka gå tillbaka och byta färg på måndag... Båda pojkarna gillar verkligen Villervalla, så jag ska kolla in hur sortimentet ser ut på Tradera.

När vi varit på Stadium gick vi och handlade middagsmat. Då började P1 falla ifrån lite. När vi stod still ett tag i kön för att hämta nya trisslotter satte han sig på sin ståplatta - och somnade, stackarn. Han fick sätta sig i vagnen och P2 gick bredvid. P1 slocknade direkt och sov nästan två timmar. P2? Han gömde sig på en miljon ställen och skrattade lyckligt när jag hittade honom. :) Och han var verkligen svår att hitta - se bara här:
Han älskar verkligen sin apmössa och går inte
ut utan den. Till Makens förtret... :)
Jag har läst en del uppdateringar - både per blogg och per Wordfeud - om att flera har fått hem den nya iPhone 4S och jag är lite sotis. Jag trodde att det skulle vara bättre att förhandsboka via Telia, men inte då. Ikväll fick jag dock ett sms om att jag kunde aktivera Spotify Premium och det har jag gjort nu. Det funkar som det ska. Om det nu visar sig att leveransen inte blir på måndag som sagts utan senare kommer jag att bli riktigt, riktigt kinkig.
Och ja visst ja... Wordfeud. Jag har varit lite dålig på att uppdatera mina matcher de senaste dagarna. det beror helt enkelt på att det drar så sjukt mycket batteri från telefonen och jag behöver ha kvar lite styrka i slutet av dagen. Jag har med mig en laddare vart jag än går, så illa är det. Det kommer nästan att bli det bästa med ny telefon. Förutom Siri, och mer utrymme och kameran och... Ja, ett gäng saker, helt enkelt. Men om någon mer vill spela en match med mig, skicka ett mail eller skriv en rad i kommentarerna. Alltid kul med flera motspelare! :)

Slutligen, mitt ständiga dåliga samvete. F.d. Taiwanbloggen, numera den ocensurerade bloggen om oss. Tack Carro, för påminnelsen och sparken i häcken. Jag ska försöka uppdatera den i helgen. Det var länge sedan nu. Vänta en liten stund med att ta bort den från favoriterna. 

Carro ja... Jag har fått en award från henne och ska skriva ihop mina svar i morgon. Tack snälla! Svårt bara att skicka vidare den när det verkar som alla i min blogglista fått minst en. :)

Nu är det natten. Maken har gått upp och jag ska följa. I morgon är det städdag i föreningen och det är dags att ta med krattor och sekatörer och göra lite nytta. sedan blir det lite pyssel i de egna rabatterna också, hoppas jag. Och tänk - i år har vi med oss Pusselbitarna! Jag bävar dock redan nu för hur mycket de kommer att springa i vägen... 

God natt! Jag hoppas att ni får en bra helg. För Liten längtan blir det t ex sista helgen i Sverige utan barn. Så häftigt! :)

2 kommentarer:

  1. Åh vad jag är dålig på att kommentera nuförtin! Jo, jag kom på det jag med... Sista helgen utan barn i Sverige! Trodde aldrig det skulle hända!
    Ska nog också göra en insats med trädgården i helgen. Brorsan ska väl inte behöva skämmas över vår entré - får fiffa lite innan vi sticker! Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Oh, spännande, måste spana in den andra bloggen någon gång... Men tror inte det blir idag, har betat av en lång lista på över 100 inlägg på bloglovin, hoppsan!

    SvaraRadera