lördag 18 oktober 2008

Eeeva...

Jag promenerade hem från Spånga centrum idag, en underbar tur på cirka 25-30 minuter. Som sällskap på den promenaden hade jag A1 via mobilen och vi pratade konstant om hur bra Wall-E var.

Så här dagen efter är jag fortfarande helt betagen av filmen, så söt och uttrycksfull den var, även om det inte förekom så mycket dialog i den.

Filmerna jag väntar på just nu är nog Quantum of Solace och Der Baader Meinhof Komplex. Ja, och så Låt den rätte komma in också förstås. Baader Meinhof-filmen hade ju premiär i går och har fått ganska bra recensioner, för det mesta i alla fall (betyg inom parentes): DN (4 av 5), SvD (4 av 6), AB (4 av 5), Expressen (3 av 5).

Recensionerna på Stadsteaterns version av Fem gånger Gud börjar synas också: SvD i nätupplagan och i dagens pappers-DN (tyvärr ingen länk ännu).

2 kommentarer:

  1. Gillar du låt den rätte komma in kanske du gillar true blood ( http://canalplus.se/trublood ). Helt okej serie :)

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset! Jo, jag har funderat på den, men det har inte blivit mer än så för tillfället.

    SvaraRadera