onsdag 22 oktober 2008

Onsdag


God sushi på Koreana idag. Jag slog på stort och valde 13 bitar. De är ganska små, men jag blev också ordentligt mätt. Det är det som är så trevligt med sushi, man blir väldigt sällan övermätt.

Jag följde också med till en garnbutik på Luntmakargatan, Nysta. Det var tydligen ett mycket bra sortiment där, A1 hade stjärnor i ögonen. Det slutade med att jag köpte en himskans massa (hyfsat dyrt) garn* och att A1 ska sticka en sjal åt mig.

Jag tror att det är typ den färgen på bilden (hittad på Nystas hemsida för övrigt) och ungefär den modellen, minus kanten då.

Jag tror att jag vill fräscha upp mina stickningskunskaper också. Jag minns att jag stickade på högstadiet, men hellre än bra. Dockan jag skulle sticka gjorde min faster klar åt mig. Men jag vill också kunna slänga ihop något sånt där jättesnyggt, skirt, tjusigt... Om jag börjar med riktigt tjockt garn och breda stickor så kanske...

*Men riktigt snyggt, skogsgrönt, mjukt. Frågar någon mig så är det trots allt sjukt prisvärt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar