lördag 11 oktober 2008

Uppföljare på gång

Jag såg på Perez Hiltons blogg att en fortsättning på TV-serien V är på gång. På IMDB står det att premiären ska ske 2009. Förhoppningsvis kommer jag att våga se den. Jag gick i sjätte/sjunde klass och var fascinerad av serien. Jag har flera minnen från den här tiden.

Hur jag smög upp för att se varje program, även om det var sent och skola dagen efter. Hur jag såg varje avsnitt med skräckblandad förtjusning, i synnerhet när ansiktet på någon av utomjordningarna revs sönder och det gröna - som var jätteäckligt - kom fram. Hur jag aldrig lyckades komma fram till om Donovan var snygg eller inte.

Just då kom jag i alla fall till slut fram till att han var väldigt lik en person som jag hade en ganska stor småflickscrush på*. Idag tycker jag nog fortfarande att de var lika, men så vidare förälskad är jag inte. Men de var båda lika förtjusta i riktigt åtsittande jeans...

Var det verkligen bara en säsong som serien pågick? Jag minns det som om avsnitten bara flöt på. Det var kanske långa uppehåll eller något.


*Med risk för att vara så där typiskt fjortisaktig, det var en lärare i min skola. Min klassföreståndare t o m. Så här i efterhand kan jag inte riktigt se attraktionen, men då var han the shit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar