onsdag 8 oktober 2008

# 1000 (Fem gånger Gud, Stadsteatern, Skärholmen)

Och jag kan ägna detta mitt tusende (1000!!! Har jag inget liv?) inlägg med att hylla Fem gånger Gud. Repetitionen var superbra. Regissören pratade lite snabbt innan föreställningen och varnade för att det var just en repetition och att det när som helst kunde tas om scener eller skådespelarna kunde komma av sig. Inget sådant (så vitt jag såg).

Premiären äger rum den 16 oktober. Det finns gott om biljetter än så länge. Boka! Helst nu på direkten! Alla skådespelare var bra, men mest intryck gjorde ändå Jonatan Rodriguez (Idris) och Mikael Jonsson (Sanoj). Jag ska nog se den när den har haft premiär, för att jämföra och se om några förändringar gjorts.

Det stod i programbladet att föreställningen skulle vara 90 minuter, men M uppmärksammade att den slutade 15 minuter tidigare. Talade de extra snabbt, eller vad? Hur som helst, bra var det i alla fall!

Som sagt. Jag har inte varit i Skärholmens centrum på ett par år och i dag var jag där två gånger. Rekord. Och får jag säga - ombyggnationen i centrum har blivit riktigt bra. Jag & M hann ta en fika och spana in några affärer innan det var dags för föreställningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar