tisdag 14 oktober 2008

*brr*

Här är ett hus som jag hoppas att jag aldrig kommer gå in i. I källaren har de nämligen vad som verkar vara en hyfsat stor koloni av Svarta änkan-spindlar. Jag sitter här, i mitt förhoppningsvis giftspindelfria hem och närmast skakar. Gåshud på benen fick jag också. Jag hade flyttat så fort att det skulle se ut som svängdörrar.

Annars låter husägaren lite som M, pappa till H1 och H2. När de hittade en ovanligt stor spindelmodell, vargspindel tror jag att de hette, lade han dem i små burkar och visade upp dem innan de förpassades till andra bostadsområden. De var ganska intelligernta också, de - inte så - små liven. De hittade "hem" igen, om man inte gick en bra bit med dem. Och nej, den här sista biten handlar inte om H1 och H2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar