lördag 11 oktober 2008

Lördagen...

Händelserik dag idag. Klockan åtta var jag hemma och då hade jag hunnit att göra jobbsaker, dricka vin med jobbet, äta med jobbet, dricka mer vin, missa ett tåg och åka hem.

Vi åt middag på Andalucia på Döbelsgatan/Surbrunnsgatan. Om du inte ätit där ännu - och gillar spansk mat - åk dit! Stort plus i kanten för personalen. De talar inte så mycket svenska, mest spanska och engelska, men är otroligt hjälpsamma.

Det här var varmrätten, En sorts skaldjursplatå med färsk hummer, tigerräkor, musslor och sauterade grönsaker. Till det fick man vitlöksbröd, aioli och mojo. Gott!

Tåget åkte från stationen vid Karlberg precis när jag kom ut på perrongen. En bil stod i vägen för bussen och vägrade flytta på sig, trots att det satt någon vid ratten. Mycket irriterande, eftersom jag fick vänta 30 minuter på nästa tåg. Tur att jag hade med min nya bok.

I morgon blir det fika med Svärföräldrarna, en del städning och kanske finbesök. Vi får se.

2 kommentarer:

  1. Is that shrimp lobster and squid? Man that looks good.

    SvaraRadera
  2. oh, it was very good. Me and some guys from work went there. Good Spanish food. We can go there next time you're coming over.

    SvaraRadera