söndag 12 oktober 2008

Söndag

Vackert väder! Äntligen! Jag har planterat alla blomsterlökar som jag köpt på mig den senaste månaden. A1 kom hit och efter lite fikande gav vi oss ut i trädgården och grävde ner en halv förmögenhet. Eller, nja... Jag köpte de mesta på nedsatt pris på Lidl, därav mitt ovanligt stora förråd av diverse blomsterlökar. A1 frågade om jag kom ihåg var jag planterat vad, men jag bara tittade frågande på henne. Det blir en överraskning i vår. Tack för hjälpen, gumman!

Dessutom passade jag på att gräva upp ett par floxstånd. De förra ägarna verkar ha varit mycket förtjusta i just flox, det finns minst åtta stora blaffor med den blomman i våra rabatter. Inte nu längre dock, jag grävde upp två och ska ge till Svärmor.

Dagen slutade med sushi i Vällingby Centrum. Nu är jag så där lagom trött och mätt. Tydligen är det partiledardebatt på TV kl 20 som Maken ska se. Han vill att jag ska se den också, vi får se hur länge jag orkar vara med innan jag somnar p g a alltför mycket friskt syre under dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar