måndag 27 oktober 2008

På spaning efter den helg som flytt

Ja, vart tog den vägen egentligen, helgen? Lördagen gick åt till att gå på bio med J och barnen. Lilla spöket Laban: Världens snällaste spöke. Recensioner finns t ex här. Det här var nog tredje gången jag gick på bio med dem och såg Laban och jag måste säga att de faktiskt är lite njutbara, även om man inte är/har barn. Snyggt ritade och bra berättade.

Maken? Nej då, Maken gick inte med. Han förslog Barnhemmet, som ett alternativ istället. Jag lade fram förslaget men var beredd på (och fick) ett ganska snabbt avslag. Vi pratar om ett barn som är rädd för blåsfisken i Hitta Nemo... Men på ett väldigt sött sätt!

Efter bion blev det lättare fika på Åhlens och sedan bar det iväg mot de södra förorterna. Där vankades det trerättersmiddag och dessutom kortspel. Som bonus blev jag även indragen i TV-rummet och fick se Pongo och de 101 dalmatinerna när barnen såg filmen för cirka sjuttioelfte gången. De var fortfarande imponerade.

Middagen bestod av grillade räkspett med pilgrimsmusslor. Varmrätten var helt sagolik, getostlasagne med ugnsgrillad fläskfilé. Efterrätten var hemgjord nyponsoppa med vaniljglass. Yummy!

Söndagen var ganska lugn. Jag missade att det blev vintertid under natten och funderade lite över att det stod olika datum på datorn och min klockradio. Maken upplyste mig om vintertiden när vi åkte ner för frunch på fiket när jag var lite stressad över att vi var så sena. Vann en timme, bara så där! :)

På kvällen hade vi en liten middag. Chicago-M var här och skulle sova över en natt innan han begav sig ut på nya äventyr. Då passade Maken på att bjuda hem en gemensan vän till dem och så fixade vi lite middag. Jag gjorde en texmexpaj och kladdkaka till efterrätt. Det blev ganska mycket över och den tog jag med till jobbet idag. Hyfsat uppskattat, faktiskt.

Men så där, det var min helg, lite så där på en höft. Hur var din?

---

Why are the weekends always so short? I went to the movies with J and her children on Saturday. We saw Laban the little ghost. Very cute.

In the afternoon we went to J and Little M for dinner. He made some skewers with scrimp and scallops for starters. The main course was a divine lasagna with goat cheese och spinach, served with fillet of pork. For dessert we had some home made rose-hip soup with vanilla ice cream. Yum!

Yesterday we had friends over and I made a pie with minced beef, taco style. It was OK, but a bit dry. For dessert I made a chocolate brownie, but that was quite dry as well. Not my finest work that. We had some cake over and I brought that to work to day. As my collegues said - I got to do it, they got to eat it. Win-win situation. :)

3 kommentarer:

  1. Åh, maten, vilken mat! Mums, mums. Jag måste börja använda mina kokböcker om det ska bli sådana upplevelser alternativt se till att bli hembjuden mer till andra :)

    SvaraRadera
  2. Lillte M sounds like quite the chef. Whats the cooking cop up to. He was interesting.

    SvaraRadera
  3. Jenny: Ja, det är bara att meddela när du dyker upp, vet du! :)

    Courtney: Oh, he is. He really loves to cook. I haven't heard much about the cop for a while now. I might see him Sunday, the poker gang is coming to us this month.

    SvaraRadera