onsdag 15 oktober 2008

Onsdagen...

Ännu en vecka med relativt mycket att göra på jobbet. Sporadiskt skrivande fram till helgen, som det känns just nu i alla fall. Gå ut på lördag.... Det låter ganska trevligt just nu.

Lämnade in min mobil, min lilla sötnos, idag för att laga några knappar som spruckit. Jag frågade om de hade någon lånemobil eftersom jag även använder den som MP3-spelare, men det hade de inte. Det fanns en som "knappt kan skicka SMS" och det kändes så där. Två veckor utan Pärlan känns jobbigt, i synnerhet om jag inte hittar en alternativ MP3...

Jag har läst ut en bok i alla fall, den näst senaste som Jane Green skrivit, nämligen Second chance. Den handlar om ett gäng gamla skolkamrater som träffas efter flera års frånvaro när killen som bara kan kallas spindeln i navet dör i en terrorattack*. Han som hela tiden hållit kontakten med alla. Han som alla är lite småkär i. Gruppen innehåller fyra individer. Alla saknar de något, även om de utifrån ser ut att ha allt.

Jag gillar boken, det är en lagom välskriven (& fluffig) bok för att jag inte ska tappa läsintresset. Läste ut halva i lördags och drog ut på slutet till i går.

Nu är nästa läsmål att läsa klart Gordon Ramsays självbiografi, den föll bort lite ett tag. Men precis just nu ska jag bara njuta av kvällen! :)


* OK, så just den där biten är lite väl amerikansk...

2 kommentarer:

  1. Låter jättejobbigt med mobilen! Men tur att du kan pigga upp dig med bra böcker ;) Jag känner mest för bok och film just nu samt ljus och soffa.

    Förresten, var det inte du som hade en så bra o cool mobil, hihi...

    SvaraRadera
  2. Jo. Gissa om jag är kinkig. Det blir inte samma sak att ha den gamla telefonen. Hoppas att det inte tar mer än två veckor i alla fall...

    SvaraRadera