måndag 26 januari 2009

Valkyrie

Jag har sett trailern för Valkyrie med Tom Cruise som överste von Stauffenberg nu. Det som intresserade mig mer var att jag fick se att Bill Nighy och Tom Wilkinson också är med i filmen. Så väl som den senaste gestaltningen av Wallander, Kenneth Branagh.

Fram till nu har jag varit skeptisk till denna filmatisering eftersom jag gillade Operation Valkyrie med Sebastian Koch så mycket. Och på grund av det faktum att jag föredrar att se filmer om tysk historia med just tyska skådespelare. Men visst. Jag tror att jag kommer att se den nya versionen. Om inte annat för att det handlar om en mycket intressant del av andra världskrigets historia. Om inte om funnits...

På fredag, 30 januari, har filmen premiär. Jag kommer nog inte att hänga på låset, men ska försöka se den inom rimlig tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar