tisdag 20 januari 2009

Obama-day

Jag ville verkligen höra Obamas tal. Jag såg när Biden svor eden. Jag såg när Obama svor eden. Men jag missade hans tal. Fan. Jag fick läsa det i efterhand istället. Jag var hos Svägerskan och hjälpte J med hans dator. Den tvärdog och det gick inte att återuppliva den. RIP så att säga.

Jag fick skjuts hem sedan och det var skönt. Nu sitter jag och ser på CNN:s sändningar. Hoppas de sänder om talet snart. Om inte, har jag för mig att det ska vara en repris på SVT senare i kväll.

Huvudsaken är dock att Bush är bye-bye och Obama *är* POTUS.

Bush med familj har redan lämnat Washington för att åka hem till Texas. Lite häftigt att den avgående presidenten reser hem direkt efter den nya presidentens tillträde. Ingen onödig sentimentalitet här inte!

Sidospår: Åh, jag måste se om The West Wing snart. Jag såg precis den "riktige" Josh Lyman, stabschefen Emanuel Rahm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar