fredag 30 januari 2009

Fredagspremiär

Jag har funderat på om jag vill se Revolutionary Road, en återförening mellan di Caprio och Winslet var inget som roade mig hundraprocentigt. Titanic var - och är - inte en av mina favoritfilmer. Svårt att förklara varför, men jag tror att det var di Caprio som störde mig lite då. Efter dagens recension i AB är det dock inget snack. Jag ska se den.

Bra recensioner överlag faktiskt. Fem plus i AB, en fyra i DN, dito i SvD, fyra globar i Metro.

(Bilden hämtad från IMDB för övrigt. )

Läs även andra bloggares åsikter om

2 kommentarer:

  1. Det är en sådan film man "ska" gilla, en sådan som säkerligen vinner Oscars. Och jo, skådespeleriet är fantastiskt, men övrigt... nja. Då var Titanic sju gånger mer underhållande.

    SvaraRadera
  2. Jo, det är ju en film som har fått många nomineringar. Förutom skådespeleriet, är det snyggt filmat? Sådana saker kan också få mig intresserad av en film.

    SvaraRadera