tisdag 27 januari 2009

Tisdag

Det märks direkt när min arbetsbelastning ökar, alternativt när jag blir mer socialt upptagen. Inläggen blir omedelbums färre. Just nu är det mestadels p g a jobbet, men också på grund av träningsschemat som fortfarande håller på att jobbas in. Två dagar i veckan Friskis och en dag i veckan (helst) badminton.

Var på Viktväktarna igår och till min stora glädje hade jag gått ner det som jag gått upp de senaste två veckorna. Nu är det bara att köra på! Förhoppningsvis har de där hemska gigantiska chokladkartongerna nere i lunchrummet snart tagit slut... Jag har hållt mig idag, och igår blev det bara en bit. Rätt bra, för att vara mig!

4 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Frugan här har också börjat med Friskis och (nästan) slutat med godis efter nyår. Jag får smygäta godis då och då när hon helst inte ser på...

    SvaraRadera
  2. Jodå, när man väl kommer iväg är det riktigt skönt att träna. Badminton är dessutom riktigt roligt.

    Godissuget har faktiskt försvunnit till viss del. Nu är det "bara" det där att jag äter onyttigt när jag är uttråkad som ska arbetas bort...

    SvaraRadera
  3. Känner igen tråkätandet! Fascinerande att sötsuget som man kan vara så fast i faktiskt försvinner snabbt, så fort man börjat försöka vill säga, själv har jag återfallit...
    Grattis till att du lyckas hålla det så stabilt!

    Hoppas på mindre arbetsbörda = mer texter.

    SvaraRadera
  4. Förr eller senare kommer jag alltid tillbaka. Det är ungefär som den där gummibollen... :)

    SvaraRadera