söndag 25 januari 2009

Söndagen, fortsättning

Träffade A1 på Medborgarplatsen 16.25 och gick i ganska snabb takt till Pet Sound Bar, eftersom bandet skulle börja spela 16.30. Så var nu inte fallet, istället hann vi både beställa något att dricka (Cosmopolitan för mig) och träffa arbetskamrater.

Spelningen var akustisk och pågick en halvtimme ca. Lika bra som jag mindes dem, men den här gången verkade alla vara friska. :)

Jag åt något för första gången någonsin idag också. Jag och A1 delade på sex ostron. Den uppdelningen gick ut på att jag fick fyra och hon tvingade i sig två... :-) Skum känsla, men absolut inte oäven. Inte för att jag kommer att beställa det varje chans jag får i fortsättningen, men det var långt från sista gången.

På A1: s uppmaning fotade jag även tallriken med ostron, men min mobil har ju inte den bästa upplösningen på bilder-som-inte-tas-mitt-på-dagen. Därför lägger jag istället upp en annan bild med ungefär samma motiv. Våra ostron var dock gratinerade med vitlökssmör och dragon och låg på en bädd av grovt salt.

(Bilden är hämtad från Stockholm Fisk och denna restaurang kan för övrigt också rekommenderas.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar