lördag 10 januari 2009

Helgplaner

Snabbt inlägg för att visa att jag existerar, sedan blir det paperskrivande resten av dagen. Efter en minsta möjliga sväng in till stan för att låna böcker är jag nu tillbaka hemma i den lugna vrån. OK, jag passade på att gå in i en kaffeaffär och köpa på mig lite kaffe också, men det är faktiskt en livsnödvändighet!

Förutom de nödvändiga böckerna passade jag på att låna en bok som jag varit nyfiken på en stund - Sommardöden av Mons Kallentoft. Jag gillade verkligen hans första bok i serien, Midvinterblod, och nu får vi se om han lever upp till detta i den andra boken. Tydligen ska det bli en trilogi, men varför inte använda alla fyra årstiderna?

I morgon är det sista chansen att se utställningen Lura ögat på Nationalmuseum. Jag vet att jag skrev redan för länge sedan att vi skulle se den, men det blev liksom aldrig av. I morgon tänkte jag/vi dock att vi ska trotsa alla köer och åka in till den stora staden för att uppleva konstverken.

Helgplanerna anges med reservation för ev sjukdom. Jag mår lite illa idag, jag hoppas att den där eländiga kräksjukan inte kommer tillbaka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar