torsdag 1 januari 2009

TV-serier så här i början av året...

Som en ren följd av gårdagen har jag numera True blood här hemma, i väntan på att ses. Just nu är vi dock inne i Dexter, säsong 1 och det är ju en bra serie.

Jag funderar fortfarande på att införskaffa Studio 60 on the Sunset Strip, eller snarare funderar jag på när jag ska köpa den. :) Ett tag trodde jag att jag skulle få den i julklapp av Maken, men istället fick jag den felande länken jag saknade: säsong 3 av Vita huset. Nu är serien fullkomlig även hos mig.

Det finns annars inte så mycket jag ville se, jo, det ska vara House, M.D. då. Lånade säsong 4 av J häromdagen så jag har helt klart saker att se på. Skulle det tryta har jag även halkat efter när det gäller Grey's anatomy. Jag är inte lika såld längre, även om McDreamy är just dreamy.

Det märks för övrigt att jag och Maken inte riktigt har samma smak när det gäller TV-serier. Min favoritserie är Vita huset. Hans är Sopranos.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

3 kommentarer:

  1. Du är verkligen en fascinerande seriefantast, vilken koll! Hur orkar du med?
    Själv vill jag inte börja följa serier för då blir jag fast och det vore opraktiskt...
    Men hallå, kan man inte ha BÅDE Vita Huset och Sopranos på favoritlistan? Det hade jag förut men måste jag välja blir det dock Vita Huset. Funderar på att köpa en box, bör jag då börja med Del 1? Dum fråga kanske, men jag har ju sett allt på tv, så någon del kanske är bättre liksom...

    SvaraRadera
  2. Gott nytt år, din TV-galning! ;-)

    SvaraRadera
  3. Cliff: Tackar! :-)

    Jenny: Det är nog så att jag inte är lika såld på alla delar av Sopranos, men jag gillar nästan allt med Vita huset. Jag tycker nog att du ska börja med säsong 1, jag gillar att kolla i tur och ordning. Säsong 3 eller 4, minns inte just nu, är inte riktigt lika bra som de andra, men i snitt är det en riktigt bra serie.

    SvaraRadera