torsdag 8 januari 2009

Kulturfyran: 2009

Årets första kulturfyra går i det nya årets tecken. Ganska enkelt att besvara, även om det blir lite kortfattat...

1. Har du avgett något nyårslöfte?

Jepp, främst de gamla vanliga sakerna. Gå ner lite i vikt, fixa klart den kurs som halkat bakom, men kanske först och främst: stressa av. Inget blir bättre av att stressa.

2. Vilken är den första boken du ska läsa eller har läst i år?

Den första boken i år blev Mina hemligheter av Sophie Kinsella. Jag fick ett presentkort på två pocketböcker från jobbet förra julen och jag snabbeställde två böcker den 30/12 eftersom det gick ut den 31/12. Lättläst bok i chicklittgenren. Jag håller nog med Petra på En annan sida om bokens innehåll och djup, men det var en bra bok att snabbläsa. Jag gillade principen av den, men det var ju ingen Nobelpristagare direkt... Tydligen ska den bli film också.

3. Vilken är den första filmen du har sett eller ska se i år?

Första TV-serien jag såg på DVD i år var Dexter, säsong 1. Första filmen jag såg på DVD var Wall-E.

Jag har inte en aning vilken första filmen på bio blir. Jag har inte sett Låt den rätte komma in ännu och det är ju hög tid att se den.

4. Vilket kulturevenemang ser du mest fram emot i år?

Jag har biljetter till Stadsteaterns uppsättning av I väntan på Godot, och det ska bli kul. Det är det enda jag kan tänka mig i nuläget.

4 kommentarer:

  1. Hmmm, vad är det med den där Kinsella? Min sambo har fastnat för henne också. Jag får väl smygläsa en av böckerna någon gång... :-)

    SvaraRadera
  2. I mitt fall var det lite av en slump, men det är lättläst och lite kul att läsa. Smyg du iväg med en bok! :-)

    SvaraRadera
  3. I'm to scared to try to get into Dexter.

    SvaraRadera
  4. I was afraid, I think, that's why it took so long time for me to see it. The time was right now though. We watched all the episodes of Sopranos and all the time I wanted the mafia boss to win. It wasn't such a big step to watch a show about a mass murderer after that. :)

    Seriously, I thought it would be more disgusting scenes in the episodes. It's a bit scary from time to time, but nothing "Saw"-like, thank God.

    SvaraRadera