fredag 30 januari 2009

Äntligen fredag...

...så skönt! Synd bara att det är en hel del inbokade saker som vi ska göra i helgen. Jag hade sett fram emot att promenera ner till fiket, kolla in Erikshjälpens second-handbutik, se lite film och allmänt slappa.

Istället ska vi till Svärföräldrarna en dag, Maken ska jobba, jag spela badminton*, vi ska äta middag med J&M och leka med alla tre barnen och slutligen ska jag även hjälpa till med att packa till Makens affärsresa på måndag morgon.

Alla dessa saker är självklart kul (utom att Maken ska resa bort då), men jag känner mig ganska trött. Det har inte blivit så mycket vilande på sistone.

På söndag eller måndag är det Systerdotter S:s beräknade nedkomstdag. Jag kan bli Hedersmoster vilken dag som helst nu! Otroligt spännande, jag är så nyfiken på henne/honom/det. Jag tror att det är en flicka, vi får se vad det blir.

Men nu tänker jag bygga på mina vuxenpoäng igen. Först ska vi se Let's dance och sedan På spåret. Jag har pausat programmet eftersom jag även håller på att laga mat. Ugnsstekt kyckling med bulgur och pepparsås. Marinaden var ungefär som sist gång - olja, chili, fisksås, citron...

* Vilket i och för sig är ruskigt roligt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar