söndag 4 januari 2009

Långpromenad

Eller, det är väl att ta i. Jag och Maken gick i alla fall ut och tog en promenad till "centrum" som han kallar det. Spånga C alltså. Kanske lite att ta i att kalla det ett centrum, men det mesta som man behöver finns dock där. Så ock ett konditori med goda mackor, cappuccino och självklart fikabröd.

25 minuters promenad dit och lika lång väg tillbaka. -10,5 grad när vi gick, men vi mötte en granne som sade att det varit nästan -13 tidigare i morse. Jag var ordentligt påpälsad, med allt utom långkalsonger. Så här i efterhand kan jag gå med på att det hade varit ganska skönt, det också.

Just nu säger termometern -12,5. Det är ganska kallt nu. Om det bara hade varit lite mer snö hade jag varit benägen att säga att det var vinter nu. Men visst, det är vintrigt.

En koltrast satt i vår vinbärsbuske förut och åt de röda vinbär jag som inte plockade i somras. Bra att de kom till någon nytta till slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar