söndag 21 april 2013

Söndagsmiddag

Jag lovade P1 tacos redan till i fredags, men då ville jag bara få klart maten. I går plockade jag fram kyckling till maten och glömde helt av tacolovandet. I dag var det dock dags. Vi hade inte varit och handlat, så vi hade inte så mycket hemma. En av sakerna som saknades var tacokrydda.

Jag hade läst någon blogg nyligen om just hemmagjord krydda, men mindes inte var, så det blev att googla. Jag utgick från det här receptet, men ändrade lite. Till en del p g a ett missförstånd, jag trodde att det skulle vara samma enhet till alla kryddor. Dessutom glömde jag att tillsätta lökpulver. Det blev starkt, men ganska gott. Pojkarna åt hur mycket som helst, så det smakade nog som vanligt. :-)

Hemgjord tacokrydda

2 tsk salt
1 pressad vitlöksklyfta
1 tsk chilipulver
3 tsk spiskummin
2 krm cayennepeppar (Kan ökas lite)
1 msk paprikapulver

Jag blandade detta i ca 600 g brynt köttfärs och hällde dessutom i närmare 1 dl vatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar