onsdag 3 april 2013

Nattande.

OK, när jag nattar Pusselbitarna brukar det vara så att jag försöker få dem att byta om till pyjamas (svårt), försöker få dem att vilja borsta tänderna (svårare) och sedan försöka låta bli att läsa fler än tre böcker (svårast). Jag vinner de första två fighterna, men har svårt för den tredje. Det är ju kul att de vill att jag ska läsa, eller sjunga eller vilken bok det nu är som gäller just denna kväll (igår lassade P1 fram Barnkammarboken med idel visor. Kan någon tala om för mig hur melodin till Frankenstein går?) och läser gärna fler böcker.

Ikväll gjorde jag det dock lätt för mig. Jag frågade om de ville se Skylanders eller Super Mario-klipp på YouTube. Gissa vad svaret blev? Och gissa om jag sett nog Skylanders för att klara mig en bit in på 2014...?

Nu väntar jag in Maken. Vi ska se kvällens avsnitt av Sveriges mästerkock. Sedan blir det kanske även ett avsnitt av Hells kitchen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar