lördag 27 april 2013

Lördag eftermiddag och kväll: plus och minus

Dagens första plus: Att träffa A1, alldeles själv. Inte för att jag helst inte hat med familjen när jag träffar henne, utan för att det någon gång är skönt att bara sitta med en av de bästa personerna man känner och bara prata av sig.

Dagens andra plus: Drinkarna - och bartendern - på Nordic Light hotel. Suverän service och välblandade drinkar som lyckades överraska oss båda. Plus i kanten!

Dagens minus: Väntan på Jensens Bøfhus. Maten i sig var god - även om jag kan tycka att uppläggningen lämnade något att önska, en köttbit, en bakad potatis och sås. Någon sorts garnering vore trevligt - men väntan var fruktansvärd. Jag brukar inte klaga, men allvarligt talat. 40 minuters väntan på maten, sedan 20 minuters väntan på en reaktion efter att maten var uppäten - vi var vid det här laget rätt less - och sedan drygt 10 minuters väntan till på att man skulle komma med notan till oss. Till slut gick vi till utgången och sade att vi var trötta på att vänta. Reaktionen? Ja, inte var den Ursäkta att ni fått vänta i alla fall...

Nu när jag kollade på deras meny insåg jag dessutom att jag inte fick allt som jag skulle ha till min varmrätt - var var min balsamico-tomat?!

Bild från Facebook.
Någon som kan virka en åt mig...?
Jag tror inte att jag varit så besviken på en restaurang på länge. Synd, eftersom både jag och A1 såg fram emot att komma ut och äta lite gott och prata. I o f s hann vi med att prata ganska mycket under väntan, men det var inte så mycket om det vi ville prata om utan mer om hur vi blev mer och mer irriterade... Nästan så att jag hade önskat att jag hade mössan som jag önskat mig...

Kvällens tredje plus var att komma hem och upptäcka att Maken precis börja se på Argo och väntade in mig. Riktigt bra, men vi orkade inte se klart den i kväll. Det blir en tidig morgon i morgon så vi kan se klar den innan hyrtiden går ut.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar