söndag 28 april 2013

Söndag, a k a Spring-och-fläng-dag

Vi blev klara med garagerensningen! Som en följd av detta drog jag till Bromma återvinningscentral och lämpade av skräp. Inte så mycket folk som jag o Maken fruktade, men det var svårt att komma därifrån.

Sedan åkte jag till Bromma Blocks för en frappuccino. Jag köpte även lite smått o gott till pojkarna på tvåårsdagen - innebandyklubbor att ha ute, såpbubblor och byxor till bägge två.

Slutligen åkte jag till Hornbach för att handla en del saker, bland annat färg till staketet.

Sedan jag kom hem har vi städat. Sopat och fixat, burit trappor och trixat. Jag passade även på att kolla till det som faktiskt växer i trädgården just nu. Min rabarber har börjat visa sina vackra blad. Jag har förhoppning om en bra skörd.


Jag tog också en promenad med P2. Han upprepade orden "dumma mammi" nästan hela vägen - men han höll mig så hårt i handen hela tiden att jag inte tog det helt på allvar...

Pojkarna har lekt ute nästan hela dagen, jag förutspår ett kolossalt däckande ikväll.

Nu ska vi fixa middag. Grillad kycklingfilé och ugnsstekt potatis. Mums!

Edit 23.08: Jag ändrade inlägget lite, det blir inte så snyggt när jag lägger in bilder via mobilen. 

2 kommentarer:

  1. Vilka fina knölar du har till rabarberna!!! Jag blir såååå avundsjuk...Mina små plantor har inte kommit upp än, men vi har satt över två svarta hinkar, det brukar vi göra i början. Jag får rabarber, men inga mängder.... Vad är din hemlighet??? Snälla, berätta!! Jag älskar verkligen allt som har med rabarber att göra...

    kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja... Just i år är hemligheten - Lägg över en massa stenplattor och sand från dräneringen. Gräv sedan fram allt någon gång i april när frosten släpper. :-)

      Allvarligt talat - tack! Vi planterade om den förra året och köpte samtidigt en ny planta för att blanda upp den lite. Skörden har inte blivit gigantisk tidigare år, men det har blivit ett gäng pajer och annat gott.

      Radera