fredag 19 april 2013

Film jag sett - men glömt att skriva om - och TV-program jag kollar på hur mycket som helst

Ice Age 4 såg vi i Paris. Maken hyrde några filmer via iTunes som vi kunde se på kvällarna. Barnen såg både denna och Madagaskar 3. Den sistnämnda missade jag helt, men jag såg som sagt Ice age. Den var inte så bra, varken jag eller Maken tyckte att den var vidare kul. Vi har ändå sett de andra i serien och tyckt att de var kul. Jo, jag gillade Sids mormor, men det var nog alles.

Jag och Maken började se En oväntad vänskap i Paris också. Vi var båda trötta så vi såg inte mer än 20 minuter ca. Jag fortsatte att se filmen på flyget hem och hade nog bara 20 minuter kvar av den när planet landade och sedan gick hyrtiden ut. Jag vill helt klart se klart den, jag gillade den, trots det faktum att jag inte hade några som helst goda tankar om den innan vi började se den. Vet inte varför egentligen, den kändes bara inte som min typ av film.

Annars har jag inte sett så mycket film på sistone. Jag har fått låna en film av en elev, Wanted med Angelina Jolie, den måste jag nog se i helgen så hen kan få tillbaka den i nästa vecka.

Vad har jag gjort då? Sett på TV-serier. Sveriges mästerkock och Masterchef USA. Och Hell's kitchen. TV3 visar typ alla säsonger i sträck på vardagar och jag & Maken spelar in och ser på kvällarna. Dessutom kollar vi på Storage wars och Pawn stars. När blev jag en sådan massätare av realitysåpor?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar